Vaikne loobumine
    Uudiste loendisse

    Vaikne loobumine. Uus trend, mis hirmutab tööandjaid, või olematu kontseptsioon?

    Vaikne loobumine. Uus trend, mis hirmutab tööandjaid, või olematu kontseptsioon?

    Mõiste „vaikne loobumine“ on sotsiaalmeedias trendikas olnud alates 2022. aasta teisest poolest. Aga mis peitub selle mõiste taga: millised on selle põhjused ja kuidas saavad tööandjad seda nähtust vältida? Rääkisime Stafferty Balticsi peadirektori Aušra Bendikaitėga.

    Aušra, mis on vaikne loobumine?

    „Lihtsamalt öeldes on see protsess, kus töötaja jõuab hetkeni, kus ta kaotab huvi teha tööl midagi enamat, mida ei ole kohustuste nimekirja pandud, ja lükkab aeglaselt eemale kõik, mis puudutab ettevõtte elu ja kogukonda. Nad piiravad oma mõju ettevõttele niivõrd, et muutuvad "nähtamatuks" ja lõpuks loobuvad.“

    Millised on Teie arvates selle nähtuse peamised põhjused?

    „See nähtus ei ole personalijuhtimise valdkonnas kindlasti uus, sest paljude aastate jooksul on töötajad uute võimaluste otsimisel vaikselt töökohti vahetanud, kuid alles hiljuti on selle populaarsus kasvanud.

    Kaldun nõustuma enamiku ekspertide arvamusega, et see võib olla ülemaailmse pandeemia negatiivne tagajärg. Kui paljud inimesed kaotasid töö, siis oli teistel piisavalt aega oma karjääri üle järele mõelda: nad analüüsisid, kas nende palgad vastavad töökohustustele ja kas nad saavad oma ametikohtadel töö- ja eraelu piisavas tasakaalus hoida.

    Teine oluline põhjus selle taga on läbipõlemine tööl. Paljud inimesed muutusid teadlikumaks ja jälgivad oma vaimset tervist, et märgata, kas tehtav töö põhjustab neile stressi.

    Lõpuks võib vaikse loobumise põhjuseks olla suhtluse puudumine töötaja ja tema juhi vahel.“

    Kas Teil on nõuandeid tööandjatele, kes võitlevad vaikse loobumisega?

    „Tööandjad peaksid kindlasti hindama oma töötajaid individuaalselt. Siiski on oluline märkida kolme peamist aspekti.

    Kõigepealt õppige, kuidas muutustes teha koostööd. Kuulake tähelepanelikult, mida nad ütlevad, näidake, et olete nende panusest õppinud, ja võtke tarvitusele soovitatud abinõud. Teise võimalusena selgitage, miks teatavaid ettepanekuid rakendada ei saa.

    Samuti on oluline lubada oma töötajatel teha otsuseid ilma neid mikrotasandil juhtimata – nad soovivad teada, et neid saab usaldada ja et nende arvamust hinnatakse. Nad tahavad olla võimelised saavutama eesmärke, mis põhinevad nende soovidel, väärtustel ja võimetel.

    Ärge unustage mõtestada eesmärki. Enamiku ettevõtete töötajad usuvad, et nad panustavad oma aega ja ei tee midagi enamat, sest nad ei tunne end osana millestki erilisest. Üks-ühele või meeskonna koosolekute kaudu peab juhtkond kehtestama ettevõtte missiooni ja sisendama seda eesmärgi tunnetust kogu organisatsioonis.

    Kui inimesed töölt lahkuvad, on see normaalne protsess, mis toimub isegi tippettevõtetes. Tööandja ülesanne on aga hoida töötajate motivatsiooni, luua positiivne töökeskkond ja püüda rahuldada nende vajadusi, et hoida oma parimaid spetsialiste nii kaua kui võimalik.“

    Stafferty Corporate Websites
    Загрузка...
    Хочу в Stafferty!
    Загрузка...
    Заявка на услугу
    Загрузка...
    Logo Stafferty
    Загрузка...
    Logo Stafferty
    Загрузка...
    Logo Stafferty
    Загрузка...